Savršena ustanova je
ustanova koja je stalno, neprestano zabrinuta vlastitom nesavršenošću.
Zygmunt Bauman
Vizija Odjela za
sociologiju je da bude u hrvatskom sociološkom prostoru prepoznat kao
znanstveno i istraživački propulzivan, a u europskom kao pouzdan i kvalitetan
partner koji afirmira mogućnosti sociologije u rješavanju društvenih problema i
razvoja zajednice.
Misija Odjela za
sociologiju je omogućiti studentima/icama, ali i cjelokupnoj zajednici razvijanje znanja i vještina za aktivno građanstvo i bolju prilagodbu sve bržim
društvenim promjenama. Ova se misija može ostvariti samo kvalitetnim, društveno
relevantnim istraživanjima i stalnim unaprjeđivanjem nastavne, znanstvene i
mentorske sposobnosti znanstveno-nastavnog osoblja. Drugim riječima, misija
Odjela počiva na integraciji nastavne i društvene odgovornosti s najnovijim
znanstvenim spoznajama. Pretpostavka ostvarenja misije Odjela također je
razvijanje sociologije kao interpretativne, kritičke i istraživačke znanosti te
akademske discipline koja je prisutna u javnom diskursu i korisna zajednici.
Ciljevi Odjela za
sociologiju Sveučilišta u Zadru su:
- poticati kvalitetu
nastave i istraživanja,
- poticati studente/ice na kritičko mišljenje i samostalni
istraživački rad,
- poticati nastavno osoblje kao i studente/ice na korištenje
najrelevantnijih spoznaja struke,
- poticati transfer
znanja stečenog kroz nastavni proces prema zajednici i društvu,
- razvijati i
održavati kulturu rasprave i demokratskog djelovanja,
- poticati intedisciplinarnost, osobito u područjima koja,
poput kulturnih studija, integriraju
postavke i metode društvenih i
humanističkih znanosti,
- promicati
međunarodnu mobilnost i suradnju nastavnika/ica, studenata/ica, istraživača/ica
i
administrativnog osoblja,
- poticati nastavnike/ice u suradničkim zvanjima na
usavršavanje,
- unapređivati kvalitetu nastavnog procesa kroz različite
radionice pomoću kojih se
unapređuju
spoznaje o Bolonjskom procesu kao i
metodičko-didaktičkim vještinama,
- promicanje
atraktivnosti studijskog programa i konkurentnosti unutar europskog obrazovnog
prostora razvijenjam združenih studija
diplomske razine i doktorske razine.